Matematica nu e o PROBLEMĂ, ci o SOLUȚIE? Olimpiada Digitală de Mate Brio Challenge te așteaptă cu premii!

PODCAST:

Pentru cine e Brio Challenge sau Olimpiada Digitală de MATE? Pentru tine, dacă ești încă la școală sau pentru elevul sau copilul tău dacă matematica e ECHIVALENTĂ cu PASIUNE! Dacă GEOMETRIA și ARITMETICA dau la ADUNARE cu PLUS! Dacă există dorința găsirii unei SOLUȚII pentu orice PROBLEMĂ – mai ales când PROBLEMA include NUMERE, evident!

Brio Challenge, Olimpiada Digitală de MATE, este deja la ediția a 2-a și este un concurs deschis tuturor copiilor pasionați și buni la matematică, de la clasa I până la clasa a XII-a.

Așa cum spune și regulamentul concursului, competiția şcolară digitală se desfășoară în 3 etape:


• Etapa 1: 15 aprilie – 16 mai
• Etapa a 2-a: 17 – 24 mai
• Etapa finală: 29 mai

Așadar, dacă vrei să întri în ECUAȚIE în concurs mai ai timp până pe 16 mai să te înscrii în etapa 1.

Tot concursul se va desfășura online pe www.brio.ro/challenge, iar în primele două etape testele vor fi cele deja existente în platformă. În etapa finală, elevii vor da un singur test, monitorizat video.

Elevii se pot înscrie cu acordul părinților. Sunt bineveniți atât cei care au deja cont activ în platformă, cât și cei care nu au mai folosit
www.brio.ro până acum. E necesară, evident, completarea unui formular din cadrul paginii de concurs. Toate informațiile și update-urile legate de competiție vor fi disponibile la Avizierul Digital Brio Challenge 2.0

Regulamentul concursului e disponibil AICI.


Înscrierea în concurs este gratuită și, după realizarea acesteia, participanții vor primi automat două credite gratuite: 1 credit = 1 test.

În primele două etape pot fi date oricâte teste de matematică dorește elevul, însă în competiție va putea înscrie scorul unui singur test. În etapa a 2-a vor trece doar participanții care obțin peste 80 de puncte.

În etapa finală vor ajunge doar participanții cu cele mai bune 10 scoruri de la fiecare clasă, I-XII.

Așadar, ca să te înscrii la acest concurs de matematică ai nevoie de:

  1. un laptop, tabletă sau alt dispozitiv electronic care dispune de camera video (necesară în a treia etapă)
  2. voință să îți pui la bătaie toate cunoștințele de MATE;

A fost odată…copilăria mea! Cu tot cu matematica ei…

A trecut mult timp de când marile PROBLEME pe care trebuia să le rezolv se găseau în culegeri semnate de Grigore Gheba. Da, recunosc, eu alegeam oricând o carte de literatură din bibliotecă, dar părinții mei aveau grijă să iau în serios culegerile de probleme după care lucraseră și ei. Chiar le primisem moștenire. Îmi amintesc că eram destul de conștincioasă, dar cea mai mare NECUNOSCUTĂ a mea nu era într-o ECUAȚIE, ci era… două bănci mai încolo de mine. Se numea Cătălin. Profu’ de mate îi spunea „Cătălin ăl Mic”, pentru că mai aveam un alt băiat cu același nume în clasă și „Cătălin ăl Mic” era…mititel. Dar era mare la MATE, INFINIT mai bun la respectiva materie decât orice alt elev cunoșteam eu la momentul respectiv. Mai precis, în fața PROBLEMELOR unde eu mă simțeam MULȚIME VIDĂ, el era mereu în GRAFIC, cu o demonstrație pregătită.

Am și participat o dată la o olimpiadă de mate cu el, în clasa a V-a, concurs pe care nu o să îl uit niciodată.

Îmi amintesc că a fost o olimpiadă cu răsunet, deși era faza pe școală. Când s-au dat subiectele, profesorii examinatori au realizat că cel care le făcuse credea probabil că are de-a face cu studenți sau ceva de genul, pentru că exercițiile erau foarte, foarte grele. O clasă întreagă a petrecut atunci două ore în tăcere meditativă -nu ca să găsească SOLUȚII, ci ca să treacă mai repede timpul. O clasă întreagă, mai puțin „Cătălin ăl Mic”. Nu a rezolvat nici el tot-tot, chiar erau subiecte foarte grele, dar măcar nu s-a uitat la o foaie INFINIT de albă 120 de minute.

După acest concurs, eu recunosc că m-am descurajat și m-am ocupat de matematică doar la teze.

Chiar și acolo „Cătălin-ăl-Mic” era mult mai mare decât mine -rezolva totul în jumatate din timpul de care aveam eu nevoie. Asta dacă reușeam să rezolv și eu aceleași exerciții, evident. IPOTEZA mea era că băiatul rezolva probleme de matematică în tot timpul în care eu făceam altceva acasă – orice altceva. Mi-a luat ceva să admit – scurt și la obiect- că era, pur și simplu, un talent care mai și muncea.

Acum, între noi fie vorba, m-am simțit și eu o dată la EGALITATE cu el:

…când m-a invitat la dans la o petrecere de sfârșit de trimestru. Eram mai înaltă ca el, dar cum eu îl vedeam MARE, în mine am pus semn EGAL (=). Mai ales că era și prima invitație la dans din viața mea!

Acum, dacă ieri ar fi azi și Cătălin ar fi iar mic -la propriu, l-aș trimite clar la Brio Challenge. Întâi pentru că îl recomanda talentul, apoi pentru că merita să câștige unul din premiile consistente.

Chiar, care sunt premiile pentru cei mai buni la matematică?

Pentru Primul loc, sunt pregătite Laptop-uri Huawei MateBook + abonament 1 an Brio Unlimited + card cadou pentru cumpărături (900 RON)

Premiile pentru Vicecampioni (al doilea loc) sunt console Xbox + abonament 1 an Brio Plus + card cadou pentru cumpărături (500 RON)

În plus, există premii pentru elevii ajunși în etapa finală
care constau într-un cadou pentru cumpărături (300 RON) + abonament 6 luni Brio Start.

Și încă ceva care, dacă participi, îți mărește PROCENTUL de satisfacție: toți profesorii ai căror elevi se califică în finală primesc pachete de credite pentru clasă.

Profesorii vor primi un singur pachet de credite, indiferent de numărul elevilor participanți la olimpiadă.

Între noi fie vorba, și eu m-aș înscrie la concurs dacă m-aș putea întoarce fix în clasa a V-a. Mai ales că prima etapă oferă mai multe șanse și nu există posibilitatea ca niște subiecte foarte, foarte grele să mă timoreze atât de tare încât să stau apoi departe de concursuri de matematică . Între noi fie vorba, probabil că aș fi luat în calcul și un abonament BRIO de AICI care să mă ajute să nu mă simt mai mică decât „Cătălin ăl Mic” când venea vorba de ecuații.

Oricum, mai în glumă, mai în serios, am înțeles, în timp, când mă faceam mare – și la propriu, și la figurat, că matematica are rolul și importanța ei orice ar fi.

Chiar dacă nu ești tu primul -deși dacă ești, mergi la Brio Challenge, îți structurează într-un fel sănătos , coerent și logic gândirea și te ajută mai departe.

Până la urmă, în viață, ca și în matematică, fiecare PROBLEMĂ are o soluție, nu? Tu în ce clasă te-ai întoarce dacă ai putea participa la Brio Challenge? Te încurajez să îmi povestești într-un comentariu!

Dacă v-a plăcut articolul, sau dacă v-a adus ceva, orice, m-aș bucura să îmi dați un LIKE AICI, PE FACEBOOK, să aflați ce mai scriu!

Pe INSTAGRAM mă puteți urmări AICI! Mulțumesc mult!

Am mai scris și:

CA SĂ POȚI SĂ APEȘI ACCELERAȚIA, E IMPORTANT SĂ ȘTII CÂND ȘI CUM SĂ PUI FRÂNĂ! ÎN VIAȚĂ, NU DOAR LA VOLAN!

DACĂ MĂ IUBEȘTI, LASĂ-MĂ SĂ MĂ DOARĂ! ȘI AI ÎNCREDERE CĂ O SĂ FIU MAI BINE DECÂT BINE!

PROCRASTINARE (PE OLTENEȘTE “LENE”) – CE ÎNSEAMNĂ ȘI DE CE NE AMÂNĂM VIAȚA (1)?

FOTO: SHUTTERSTOCK/ ARHIVĂ PERSONALĂ/ BRIO.RO

9 Comments

  • Adriana Florentina
    Reply

    Cred că m-aș întoarce în clasa a IV-a! A fost atunci la mine în școală, sau județ, nu mai știu, un concurs cu premii chiar de matematică; m-am suparat foarte tare că învățătoarea nu m-a selectat să particip, deși aveam premiul întâi; acum m-aș întoarce să îmi iau revanșa, haha

    • Cristina Maria
      Reply

      uite, vezi? acum râzi și pare haios, dar cred ca atunci te-ai supărat, înțeleg; în copilarie, asta e lumea noastră, familia, școala, prietenii; și ca adult e cam la fel, doar că se precupune că le gestionam altfel; se precupune:) oricum, multumesc pentru comentariu și da, e fain ca Brio Chalenge oferă șansa de a se înscrie oricui își doește asta

  • Ionut
    Reply

    Matematica, „cea mai bună prietenă” a mea, dar până la geometrie. Acolo ne-am strâns mâna şi ne-am despărţit prieteni, pentru că semnul egal nu mai era valabil. Dar, per ansamblu, m-am înţeles bine cu matematică.
    În clasele gimnaziale, am avut o profesoară care îmi spunea mereu diferit: Ionel, Ionuţ, Ionică şi chiar Costică, dar nu ştiu de unde acest ultim nume. Dar eu nu m-am supărat…
    Îmi aduc aminte cu drag de momentul în care m-am dus îmbrăcat în sacou la şcoală, însă definiţia la geometrie nu o învăţasem, aşa că am decis să o învăţ repede, până ajunge dna profesoară. Mă gândeam că mă va pune primul, mai ales că eram singurul băiat cu sacou. Şi asta s-a întâmplat! „Costică, spune definiţia!”, iar Costică a ştiut-o, că era băiat inteligent (la fel ca în prezent!), mai ales că avusesem o presimţire în acest sens.
    A urmat şi a doua întrebare, dar deja bariera se pusese şi orice insistență sau speranăa, în privinţa răspunsului, era inutilă. Pot spune că, am terminat gimnaziul şi nu am putut reţine niciodată formulele la geometrie: mi se părea mereu că seamănă între ele şi mă miram cum alţii reuşesc să nu le confunde.
    După 2 ani, am ajuns la prima clasă de economic-contabilitate (fusesem primul în clasa a IX-a) şi din nou am realizat că matematica se metamorfozase în rău… din rău în mai rău… aşa că am decis să mă mut la un alt liceu, la un profil uman ce nu presupunea studiul matematicii.
    Am avut plăcerea să găsesc, pe youtube, pe profesorul de matematică Bogdan Enescu, coordonatorul lotului naţional de matematică al României, un „Cătălin ăl’ mic”, dar ceva mai mare, un om extraordinar, cu o voce caldă şi cu o minte mai sclipitoare decât stelele din univers. Ce m-a uimit în cadrul interviului, a fost momentul în care a vorbit despre o problemă de geometrie pentru care rezolvarea acesteia a durat… 17 ani. Este incredibilă matematica!
    Citind articolul, mi-am dat seama că părinţii tăi te voiau profesoara de matematică sau contabilă. Cu a doua meserie, nu ai fi avut probleme, mai ales că aveai de la cine să înveţi multe lucruri. Oricum ar fi, ai o meserie foarte frumoasă, destul de dificilă, iar eu sunt mândru de tine şi de ceea ce ai realizat, pentru că nu e greu să ajungi în vârf, e greu să te menţii acolo, iar tu asta faci de peste 10 ani.
    În încheiere, vreau să spun că matematica este „parte din noi” în fiecare zi – la shoopping, la plata facturilor, la achiziţia unei locuinţe sau a unei maşini, etc – şi orice am încerca, nu putem trăi fără puţină matematică.
    Multă sănătate şi baftă în continuare!!!

    • Cristina Maria
      Reply

      multumesc tare mult pentru comentariu; haha, cred că taica-meu voia asta, dar am avut eu alte planuri:)) sunt simpatice poveștile tale, dar nu mi-ai zis, in ce clasa te-ai intoarce daca ai putea participa la Brio Challenge?

  • Vasi
    Reply

    În gimnaziu și în primii ani de liceu am fost pasionată și de matematică! Acest lucru se datora și profesorilor pe care i-am avut!
    M-aș întoarce cu drag in clasa a VII-a, când am participat în tabăra de matematică organizată chiar în liceul pe care l-am terminat câțiva ani mai târziu.(aici am prins curaj să dau examen la acest liceu și am îndrăgit și mai mult matematica)
    Mulțumesc pentru articol și pentru provocare! Mi-a trezit amintiri frumoase!🤗

  • luchiana
    Reply

    Mie mi-a placut matematica mereu si, fara modestie, eram bunicica, mergeam la olimpiade si concursuri! Asa ca, daca as putea, as participa la Brio Challenge din clasa I pana intr-a XII-a. Daca e sa aleg, as alege clasa a 6.

  • Ionut
    Reply

    Asa este. Mi-am dat seama de acest lucru, dupa ce am trimis comentariul.
    Cred ca m-as intoarce prin clasa a III-a, dar nu pentru matematica, pentru ca la acest concurs as fi primul, dar daca ai intoarce foaia invers :)))) mai ales ca acolo sunt exercitii pentru minti luminate, nu pentru „greieri” ca mine :)))
    M-as intoarce pentru disciplinele umaniste si pentru „my secret love”, fotbalul – nu as mai face greselile din trecut, cand eram pretentios, dar nu prea ofeream multe.

  • Ivona
    Reply

    Gheba, Gazeta matematică… Aritmetică, geometrie…. Exerciții, probleme… Cât mai multe, mai simple sau mai greoaie! De premii nu îmi amintesc! Ca elev(dacă aș putea întoarce timpul) aș mai avea un motiv în plus pentru a participa la concursul Brio Challenge( pe lângă faptul că îmi place matematica). Nu știu ce clasă aș alege! La I – IV s-ar bucura
    de două ori mama (fosta mea învățătoare)😊

  • Cristi
    Reply

    Mie mi-a plăcut matematica și am mers în paralel cu informatica, de care m-am ocupat , cumva, inca de pe calculatore Commodore si hc, din clasa II; asa ca eu cred ca in clasa II m-as intoarce, ca sa dau si mai multa atentie matematicii, care m-ar ajuta si mai mult pe partea de info, nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *