Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia? Uite că avem răspunsul

Influencerii: se fac glume despre ei
Ce e mai viral decât noua tulpină a noului coronavirus? Un nouă postare a noului influencer de top! HAHA! Sau doar HA! Cert e că tot reacționezi, măcar în gândul tău! Exact, la influencerii ăștia!
Influencerii: tata, deși nu a împlinit 60 de ani, nu înțelege bine termenul
Și dacă i l-aș explica, mi-ar flutura sub nas nomenclatorul de meserii, ca să îmi aducă aminte că el m-a educat să fiu om serios. Mă rog! Nu sunt!
Influencerii: poți să râzi de ei, treaba ta, dar dacă râzi prea bine, te poți trezi și tu influencer
Erika, o tânără de 27 de ani din New Jersey a devenit virală pe TikTok cu video-uri amuzante în care îi ia peste picior pe influenceri. Cu peste 597 de mii de urmăritori – iar numărul e în continuă creștere, ea însăși e un influencer acum.
Așadar, îți place sau nu, îi placi sau nu, influencerii fac ce promit că fac: influențează. Iar importanța lor crește pe zi de trece. Poate nu le-o plăcea tuturor câte selfie-uri și-au făcut unii influenceri cu perna din dotare! Dar e foarte posibil ca firma producătoare de lenjerie de pat care apare în poză să fie încântată. Pentru că le cresc vânzările. Și sunt și mulți followers/ urmăritori care vor adora acele poze.
Până în 2019, cuvântul “influencer” nu exista în dicționarul englez Merriam Webser – un fel de tătic al dicționarelor de engleză americană, dacă dicționarele ar avea un (singur) tătic. Acum însă, „influencer”-ul e pentru marketing cam ce e pisica pentru Facebook. Nelipsită.

Așadar, ce ne facem domle’, cu influencerii ăștia?
Chiar cred că cea mai potrivită persoană să răspundă la această întrebare e Cristan China Birta, omul care a început să respire Digital Marketing acum 15 ani. Da, exact, când țiuitul internetului prin dial-up nu era atât de îndepărtat pentru unii. Și dă răspunsul în cartea sa, „Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia?”, publicată la editura Hyperliteratura, aflată deja în precomandă la Cărturești.

Cine e Cristian China Birta
Se definește amuzant pe blogul personal “mare maestru de isprăvi 2.0”, dar e un profesionist care face, în moduri cât se poate de haioase, treburi foarte serioase.
Cum spuneam mai sus, are 15 ani de experiență în Digital Marketing, e antreprenor și consultant. În plus, e blogger din 2007, perioadă în care mulți abia se familiarizaseră cu termenul.
Ca și antreprenor, e asociat în agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Ca și consultant în social media, oferă cursuri, workshop-uri, consultanță și coaching.
Iar ca blogger – și am păstrat intenționat acest rol la final, oferă ceva ce eu caut, și admir cu sufletul: pasiune și inspirație. Sau inspirație prin pasiune. Românul ăsta cunoscut drept “Chinezu” iubește ce face. Se vede asta în felul în care vorbește în interviuri, în felul în care scrie, în care transmite mesaje. Și, Doamne, avem, am atâta nevoie de oameni pasionați în jur. Pentru că pasiunea lor o inspiră pe a noastră.
A, Cristian China Birta se mai prezintă pe blogul său, într-un articol scris cu sinceritate, cu umor și cu informații interesante despre relațiile de cuplu, drept șef pe ramurile astea: spălatul vaselor, întins rufele, dat cu aspiratorul. Iar femeia din mine, cu tot cu parfumul ei, nu poate să nu salute asta!

De ce e Chinezu’ în măsură să explice într-o carte „ce ne facem, domle’, cu influencerii ăștia?”
Sunt două motive. Primul, legat de competențele profesionale, derivă din tot ce am scris mai sus legat de CV-ul marca Chinezu.
Al doilea motiv ține de faptul că e un om care știe să scrie și te poate face să citești cu drag și cu folos astfel de informații. Mărturie pentru aceasta capacitate e un click AICI (mereu mi-am dorit să zic asta). Articolele de pe blogul lui au verb, au vervă, au umor, au claritate. Spun ceva care te interesează în moduri amuzante, relaxate, plăcute. Asta și așa vrem să citim, nu?

Cui i se adresează cartea lui Cristian China-Birta?
În primul rând, în publicul țintă sunt oamenii de afaceri, antreprenorii, brand managerii și toți cei care lucrează în marketing și vor să înțeleagă cum să transforme un influencer într-o resursă digitală care să aducă beneficii brandului și afacerii lor.
Dacă faceți parte din această categorie, veți vedea dacă să apelați la inflenceri -și dacă da, de ce. Veți afla și cum să alegeți influencerii potriviți brandului, bugetului și obiectivelor voastre. În plus, veți știi cum să comunicați cu influencerii în vederea lansării unei campanii eficiente. Și da, la final, veți înțelege și cum să cuantificați realist rezultatele campaniei realizate, în așa fel încât să creșteți -și voi, și brandul vostru, de la o campanie la alta. Deși, dacă înțelegeți bine mesajul, eu vă urez să creșteți într-o campanie, cât alții în zece!

Cine mai poate citi cartea lui Cristian China Birta și de ce?
- Influencerii și mico-influencerii
Dacă această carte e un manual care învață oamenii de marketing să comunice cu tine, cred că ți-ar prinde bine dacă ai învăța și tu limba pe care o vorbesc acești oameni. În felul acesta puteți ajunge, vorba americanului, la win-win situation (situație în care ambii câștigă)! Până la urmă, tu ești influencer, deci ești și tu brand în sine.
- Cei care își doresc să devină influenceri
Cred că, dacă faci parte din această categorie, un manual cu regulile jocului în sfera de marketing te poate ajuta să vezi mai clar în ce lume intri și de ce ai nevoie ca să faci față. Oricum, autorul promite că pregătește ceva special și pentru tine, dar deocamdată ți-ar prinde bine să vezi cum se vede lumea în care vrei să intri de pe o parte a străzii, ca tu să ajungi mai repede pe cealaltă parte.
- Ție, chiar dacă nu ești și nu vrei să ajungi influencer
Revenim la ce scriam la începutul acestui articol: îți plac sau nu, influencerii sunt parte din realitatea noastră. Realitate pe care, da, o influențează. Așa că o carte care te ajută să te racordezi mai bine la această realitate – și o face simplu, clar și cu umor, în stilul lui Cristian China Birta, e binevenită. Din punctul meu de vedere chiar titlul anunță retorica volumului: clar, concis, degajat, simpatic. De asta l-am și păstrat în titlul articolului meu.
În loc de încheiere
Îmi place să văd lumea de business ca pe un joc de șah. Câștigă cine face mutarea corectă. Asocierea unui influencer cu un anumit brand – oricare ar fi el, e o mutare. Un „manual” precum cartea asta vă poate ajuta să fie și corectă.
Așa că, în loc de încheiere, vă urez să începeți cu drag cartea! După ce o primiți, prin precomandă, cu autograful autorului.
Dacă v-a plăcut articolul, sau dacă v-a adus ceva, orice, m-aș bucura să îmi dați un LIKE AICI, PE FACEBOOK, să aflați ce mai scriu!
Pe INSTAGRAM mă puteți urmări AICI! Mulțumesc mult!
Am mai scris și:
BRAND DE ȚARĂ: GURA MARE, BURTA ȘI MAI MARE?
DESPRE RESPINGERE: SUNT CRISTINA ȘI AM FOST ȘI RESPINSĂ! ȘI DOARE! ȘI CE DACĂ?
Foto: Shutterstock/ Cărturești.ro / cristianchinabirta.ro
11 Comments
il urmaresc ca blogger pe Chinezu de ceva ani si mi se pare foarte misto ca a scos o carte! merci de informatie
cu drag, ma bucur ca a ajutat
Se anunță o carte interesantă. Nu sunt influencer și nu vreau să devin, dar în jurul meu e o modă sau , cum spui tu, o realitate care merită înțeleasă.
asa si e:) multumesc pentru comentariu
With great power comes great resposability. 🙂 „Spider man”
Chestia faina e ca puterea vine din tehnologie si faptul ca in mod natural a te expune a devenit mai usor si a ajuns in mainile oricui. Ca ne place sau nu lucrul asta, ca ne plac sau nu opiniile altora.. asa este, cum spui tu – Influencerii sunt aici. And they are here to stay. Importanta a devenit vocea fiecaruia si important devine ce va face fiecare cu ea. 🙂 Asa ca.. hoping for good vibez from our influencers 😀
ce tare e asta cu Spider Man:))) hahaha, merci de comentariu!
De ceva timp astept un subiect ca acesta si ma bucur ca asteptarea a luat sfarsit, mai ales ca este un subiect despre care as putea sa vorbesc 2 zile (de ce nu 3 zile!?) neincetat si nu stiu daca as termina macar jumatate din ce am de zis.
Unul dintre influencerii pe care ii urmaresc este bucharestBIKEtraffic. El prezinta mereu noutati in materie de biciclete si tot ce are 2 roti, ba chiar face review-uri in care prezinta calitatile produsului. Cel mai mult imi place cand se plimba pe strazile capitalei sau cand face diferite challenge-uri (odata a lucrat pentru cei de la Uber).
Selly, idolul adolecentilor, dar si al meu candva (acum nu mai e, ca a luat-o off-road!), devine un influencer extrem de agitat atunci cand vorbeste despre invatamant, atat de agitat incat ar da si cateva legi, daca ar putea. Sincer, daca ar conduce invatamantul, cum conduce CLS-ul, da cu el in primul pom!
Nici cu muzica nu e la un nivel „WOW”, in afara de rap battle-ul cu Dorian Popa, restul sunt … praf; doar acel battle e superb.
Dorian Popa, ca l-am mentionat mai sus, este un om de nota +10. Am fost la concertul lui de la Rm Valcea, din 08 martie 2018, si nu ai cum sa uiti asa ceva: foarte iubit de public, toti ii cantau piesele, iar el a stat 2 ore si ceva ca sa faca poze cu toti oamenii. Mai mult, afara ploua incet, iar niste baieti l-au asteptat si l-au rugat sa faca poze fara tricou, iar el a acceptat.
Am urmarit cu mare drag si interes modul in care a decurs constructia casei sale si am apreciat faptul ca fiecare vlog era transparent si oferea detalii corecte despre modul in care evolueaza constructia vilei, apoi a piscinei si a gardului. Un baiat deosebit cu care mi-ar placea sa discut diferite subiecte, pentru ca am ce invata.
CipFlixTV, un alt influencer pe care il urmaresc cu mult interes, deoarece ofera cele mai interesante informatii despre pc-uri, laptopuri si diferite componente IT. El mai ofera si review-uri la cele mai noi telefoane, dar canalul sau este special creat pentru
pc-uri: a creat pc in ulei, in apa si cel cu componente invizibile. Este persoana care i-a realizat pc-ul pe perete lui Cabral, lui Colo si unitatea lui Micutzu, asa cum a cerut el. Ce sa mai, este un profesionist in adevaratul sens al cuvantului!
Am lasat pentru final sa vorbesc despre cel mai mare influencer fara canal de youtube sau blog (daca ar avea, ar fi viral!) si care este …. MAMAAA!!! Ea iti analizeaza problema si la final iti spune direct: AI DREPTATE sau NU AI DREPTATE! Chiar si la tv, cand se uita la o emisiune, iti spune ce fel de om este invitatul, iar spre final realizezi ca a avut dreptate.
Daca ar fi sa ii fac un canal de youtube, ar fi despre arta culinara, pentru ca are niste retete extraordinare, iar acest lucru nu il spun doar eu, ci il pot confirma toate persoanele care au gustat din preparetele culinare pregatite de ea (de cele mai multe ori, mirosul de mancare se simte de la intrarea in scara de bloc si nu exagerez cu nimic).
Nu m-am decis daca e mai bine sa imi deschid un restaurant cu mancare traditionala facuta de mama sau sa scriu o carte de bucate cu retele din caietul ei, dar cred ca varianta cartii de bucate este cea mai buna in vremurile acestea.
Nu prea ai vorbit depre veniturile realizate de catre influeceri, dar e ok. Din ce am auzit, sumele se invart in jurul a cateva mii de euro, chiar zeci de mii, la care se adauga si unele facilitati de care acestia beneficiaza.
Sa fim bine si multa bafta!
ma bucur tare ca articolul ti-a raspuns unei asteptari; mai ales ca esti la curent cu subiectul si esti racordat la influenceri; multumesc tare pentru comentariu
Pingback: Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia? - LaPunkt
Ce mi-a placut cel mai mult la acest articol este ca e pe intelesul tuturor, nu stiu de ce unii oameni aseamana unii termeni de azi cu fizica cuantica, mai ales cand nu este cazul. Acum mi-ai atras atentia asupra lui Chinezu si vreau sa aflu mai multe despre el.
Pingback: Castigatori "Tu ai aflat de cartea publicata recent de Cristian China-Birta?" - Blogal Initiative